کد کج شدن تصویر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عادت های غلط در مطالعه


علت بهره وری پایین تعدادی از دانش آ موزان عادتهای غلط آنها در مطالعه است . این دسته از دانش آموزان بدون اینکه خود بدانند با عادتهای غلطشان مانع افزایش بهره وری خود در زمان مطالعه می شوند و به اشتباه هوش وحافظه خود را مقصر اصلی معرفی می کنند . برای پی بردن به معمولی ترین اشتباهاتی که دانش آموزان مرتکب آن می شوند به برخی از عادت های غلط در هنگام مطالعه نگاهی بیندازید .

 

پارک جای مطالعه درس نیست

واقعیت این است که پارک برای مطالعه محیطی کاملاً نا مناسب است . پارک عوامل حواس پرتی فراوانی دارد : رفت و آمد،بازی وسروصدای بچه ها ،مناظر زیباو... همه وهمه هنگام مطالعه سراغ دانش آموزان می آیندو حواس آنها را پرت می کنند .نکته دیگر اینکه طبیعت همیشه تفکر بر انگیز است وشما در پارک با مظاهر طبیعی زیادی رو به رو هستید که ذهن شما به سرعت در گیر آنها می شود.

 

موسیقی و مطالعه نباید همزمان باشند

تحقیقات نشان داده است که موسیقی ملایم و بدون کلام یاد گیری را افزایش می دهد و خیلی از دانش آموزان به خاطر برداشت نادرست از این موضوع هنگام مطالعه به موسیقی گوش می دهند. باید تأکید کرد که گوش کردن به موسیقی همزمان با مطالعه یعنی« یک عامل حواس پرتی بسیار کارا را در اختیار ذهن گذاشتن»+ ؛ هنگام مطالعه شما باید بر مطالب متمرکز باشید و ذهن نمی تواند در یک آن بر دو موضوع تمرکز داشته باشد ، در نتیجه وقتی شما هنگام مطالعه برای خود موسیقی پخش می کنیدیا توجه شما به موسیقی معطوف است که در این صورت کلاً حواستان از مطالعه  پرت شده یا توجه شما معطوف به مطالب درسی است که در این صورت متوجه موسیقی نیستید و در نتیجه موسیقی ، آن تأثیرات را روی شما نخواهد داشت.

 

نیمه شب مطالعه نکنید

آرامش و استراحت کافی به خصوص در شب ،برای پرورش تواناییهای ذهنی و تمرکز حواس خیلی مؤثر است.شارژ عصبی و مغناطیسی بدن ، شب انجام می شود بنابر این هر چه قدر به مطالعه در شب هنگام عادت دارید ان را ترک کنید و خود را از شارژ عصبی محروم نکنید .شما به هیچ وجه هنگام خواب وقت تلف نمی کنید بلکه ذهن شما ناخود آگاه به تثبیت آموخته های روز می پردازد.

 

خودتان رابا معلم مقایسه نکنید

به هیچ عنوان در لحظه حضورتان در کلاس ، اطلاعات قبلی خود را با اطلاعات معلم مقایسه نکنید. این کار ، ذهن شما را به خود مشغول می کند و برای چند دقیقه حواس شما را پرت می کند.و یادگیری را پایین می آورد.

 

پس از غذا و ورزش مطالعه نکنید

مغز شما برای فعالیت های ذهنی به اکسیژن نیاز دارد و این اکسیژن را از خون می گیرد و جریان خون شماپس از غذا خوردن تا 5/1 ساعت بیشتر متوجه اندام های گوارشی است تا مغز .

هیچ دانش آموزی نمی تواند در حالت خستگی پس از ورزش تمرکز حواس داشته باشد . شما باید ابتدا استراحت کنید ،آرام شوید و پس از ایجاد حالت یادگیری مطالعه را شروع کنید

 

مطالب درسی را روی هم انبار نکنید

کار امروز را فردا مسپار .

بی توجهی به مطالعه منظم و روز مره باعث می شود شما حجم زیادی از مطالب درسی را شب امتحان مطالعه کنید.و این یک عامل اضطراب است که بر یادگیری اثر می گذارد.

 

 

مطالعه در محیط ساکت غلط است

واقعییت این است که هر چه محیطی ساکت تر باشد ،برای تمرکز حواس بهتر است و ما محیطی را انتخاب می کنیم که سروصدای کمتری داشته باشد ؛ امابه هیچ عنوان در جستجوی محیطی نیستیم که سکوت مطلق در آن برقرار باشد. بهترین مکان برای مطالعه جایی است که سر و صدا در آن کمتر از بقیه جاهها باشد. زیرا به مطالعه در چنین مکانهایی عادت می کنید و مطالعه در مکانهای دیگر برای شما مشکل می شود و تمرکزتان را به هم می ریزد .

 

جملات طلایی بررای رفع اضطراب

*** من با تمرینات عالی ام روز به روز تمرکز بیشتری پیدا می کنم .

*** من سرشار از آرامشم و در این آرامش ،تمرکز جاری است .

*** حافظه ام بسیار عالی است و روز به روز بهتر می شود .

 



[ یکشنبه 91/9/5 ] [ 11:49 عصر ] [ فهیمه شکری ] نظر